Le cocalaire du taxi

Am luat de trei ori un taxi de cand sunt la Lyon: prima data a fost acum un an cand am ajuns la gara cocosata de valiza. A doua oara cand s-a instalat el la mine pentru o luna cocosat de o valiza plus un pian. A treia oara a fost aseara.

Calculele mele rezultau cu mine fericita venind de la aeroport si urcandu-ma in ultimul metrou. Calculele traficului aerian au facut sa ajung in oras cand pa-pa metrou. Asa ca mi-m calcat pe zgarcenie si m-am urcat intr-un taxi. Sofer era un nene ai carui stramosi au construit piramide si ai calarit camile desi cred ca termenul corect e „a camili camile”). I-am spus unde merg. Era o distanta de 15 minute cu masina.

Si a urmat un dialog care m-a facut sa ma simt ca acasa: (traducere aproximativa)

Deschide geamul si urla catre un coleg de munca care avea masina parcata in fata lui: Malik! Ba Malik! Zi mersi ba ca nu s-a urcat asta la tine in masina ca merge numa’ pana la Charpennes!

Prietenul de suferinta Malik: Si al meu ba!

Catre mine: N-am deloc noroc. E ca dracu treaba asta. Aicea la doua blocuri sa merg acu noaptea!

Eu: Daca n-aveam bagaj as fi luat bicicleta…

Sofer: Pai sa stii ca mi-ai fi facut un mare serviciu daca luai bicicleta si nu te urcai in taxi! Ca dracu treaba asta! O sa bag viteza ca sa ajung inapoi poate mai prind vreun client! La dracu! Tre sa merg doi metri!

Ajungem la destinatie. Nu imi aprinde becul cpot vedea portofelul. In timp ce caut bancnota buna, continua:

– Hai domnisora ca ma grabesc sa ajung inapoi!

Singura diferenta fata de Bucuresti a fost ca de data asta mi-a dat restul corect.

2 comentarii to “Le cocalaire du taxi”

  1. Cred ca ai gresit traducerea in taximetreză:

    Malik! Ba coaie, ce ghinion fratele meu! Zisei ca fac is eu o afacere cu asta, ca n-avea moaca de frantuzoaica si cand colo ea-mi da comanda la Unirii.

Lasă un răspuns

