Mama, inainte de toate

De multe ori m-am enervat pentru ca-si cerea dreptul. De a fi un general si eu un soldatel ascultator:  „Nu te mai imbraca in albastru, imbraca-te in rosu, nu vezi ca esti palida si negricioasa, de ce vrei sa iti intuneci fata?”, „Ei nici nu ma gandeam ca nu iei premiul I, asa a fost in fiecare an”.

O relatie care devine un sir de intrebari pe care le presupui, alaturi de raspunsuri, ca pe o piesa de teatru, ca pe o melodie care ti se desfasoara in minte inca de la primele acorduri:  „Mai mananca mama, uite ce slaba esti, ce vad baietii aia la tine daca n-au pe ce pune mana?” „-Lasa-ma, n-am primit plangeri pana acum”.

Parintii se hranesc din mici nemultumiri care le lasa inca putere: atat timp cat mai pot sa iti spuna ca e ceva in neregula cu tine, isi gasesc rostul. Sa-ti faca un rost. Sa te aseze cum stiu ei mai bine, nu cum ai putea afla tu mai bine.

„Felicia, inainte de toate” este pentru mine un film despre incrancenari inutile. Desi am ras  la scenele clasice care fac din mame fiinte universale, desi m-am abtinut sa nu plang la monologul Feliciei, nu am plecat gandindu-ma „Exact asa e si mama”.

Cea mai mare bucurie a fost sa realizez ca mama mea, desi inscrisa in tiparele mamicesti, a putut sa imi spuna „Fa cum crezi, tu sa fii fericita”. Mi-am dat seama ca trebuie sa pun mana pe telefon si sa ii spun ca o iubesc. Ceea ce va doresc si voua.

[PS: Desi in text am folosit singularul, am de fapt doua mame, care s-au completat si au complotat ca sa ajunga la mine, cea de acum. La fel de bine, titlul putea fi „Claudia, inainte de toate mamele”. Pentru ca am avut sansa de a alterna doua generatii de parinti, cu doua seturi de valori diferite, am putut sa ma eliberez de incrancenare si sa traiesc in doua lumi complementare, de unde sper sa fi luat ce a fost mai bun. Ii multumesc Cristinei Bazavan pentru invitatie si emotiile traite.]

7 Responses to “Mama, inainte de toate”

  1. Ce-as putea sa mai zic…
    Doar … ,,Mama, inainte de toate…”

    Ai grija de tine! Sa-ti iei palarioara si sa ai o sticla de apa in permanenta la tine!
    Si sa ma suni sa-mi spui ce-ai mai facut…. Pentru ca … Claudia, inainte de toate trebuie sa dea raportul ,,Generalului – Mama, inainte de toate”!

    Ma bucur ca ai invatat ca trebuie sa ne iubim si sa ne pretuim cat timp existam fizic!

    Te iubim!
    Claudia, dupa Mama, inainte de toate!

Trackbacks

Lasă un răspuns

