Iti doresc sa ajungi o stire

Pentru mine, asta e cel mai urat lucru pe care il poti spune cuiva. O stire inseamna banalizarea existentei tale. Cele „15 minute de faima”, inseamna de fapt cele 15 minute in care traiesti cu adevarat.

De ce doar atunci? Pentru ca omul ca fiinta sociala exista doar atat timp cat cei din jur ii constientizeaza prezenta.

In urma cu aproape doi ani, am facut ceea ce probabil toti am facut macar o data: am inceput sa imi sun mai rara prietenele, pentru ca intotdeauna se gasea altceva care sa imi ocupe timpul.

Dupa o luna, cand am revenit in online, am aflat ca Ioana fusese lovita de un scuter pe trecerea de pietoni si abia iesise din spital. Asta imi era raspunsul la intrebarea „Ce ai mai facut?”

Apoi Ioana mi-a dat un link. Spre Stirile Pro TV unde prietena mea cu care ieseam la bere devenise o stire. Acum nu mai era Ioana, era doar „o tanara de 20 de ani” cu o situatie „stabila”.  Cand am vazut minutul de video cu Ioana pe targa tipand mi-am dat seama ca nu vreau sa ajung reporter de teren.

De ce? Pentru ca nu vreau sa faca din persoana draga cuiva doar un articol nehotarat.

Ceva mai recent, intr-o vacanta acasa (singurele zile in care ma uit la TV) l-am vazut pe Lucian Mandruta luand cel mai inutil si scarbos de manipulant interviu. Unul in care il intreba pe Elan, Fostul sot al Mihaelei Radulescu dupa divort cum isi imbraca copilul inainte de a-l duce la scoala.

-Ii pui mai intai soseta stanga sau pe cea dreapta?

Desi mi-a fost pentru patru luni un profesor simpatic nu am putut sa nu-i doresc in acel moment cea mai urata treaba: sa devina si el o stire. Sa ajunga dintr-o persoana, doar un subiect care atrage audienta. Sa i se rezume viata la patru poze paparazzi si un titlu de articol cu semnul intrebarii in final.

Nu as putea fi jurnalist de teren pentru ca nu as vrea sa fiu eu corespondentul luntrasului Charon pe Pamant. Nu, nu vreau sa trec sufletele pe lumea cealalta prin fluviul  audientei.

10 Responses to “Iti doresc sa ajungi o stire”

  1. Si iata ca a ajuns o stire rusinoasa, negativa. Si inca doua stiri, vreau sa zic. Una cu amanta si alta cu scandalul cu Cornel Constantiniu. Ce o fi in capul lui oare?

  2. Criza varstei mijlocii, faci orice ca sa simti ca traiesti mai mult.

  3. e urat ce face media. mai ales cand e vorba de moartea unui om.

  4. Se pare ca ti s-a indeplinit dorinta. A se vedea Cancan. 🙂

    In alta ordine de idei, as mai aborda o latura a problemei. Conteaza si in ce fel de stire apari. In primavara a decedat o buna prietena de-a mea intr-un accident la munte. O tipa de nota 10 care se intelegea perfect cu toata lumea (familie, colegi, prieteni, etc.). Apare stirea la Prima Tv, cu filmare, cu tot, prezentata. sa zicem, intr-un mod obiectiv. In final, insa, bomba: „se pare ca fata nu se intelegea bine cu ai ei si era fugita de acasa”. Apoi se da o filmare facuta cica in blocul ei cu 2 mosnegi presupusi vecini, acestia fiind intrebati despre relatia fetei cu parintii. Penibil!

    • intotdeauna in aceste cazuri se gasesc persoane care habar n-aveau nici cum te cheama si devin brusc prieteni de familie care dau declarati de baza. In foamea dupa material, nu vor scrie pe burtiera „Grigore. Statea la etajul 2 dar habar n-are cine e victima. Insa ne va spune ceva ca sa avem o ora de stiri”

  5. Filosofezi tu, filosofezi…dar sa vezi ce nasol va fi cand ajunge Kross la putere si vei avea zilnic juma de ora de stiri despre mine.

Trackbacks

Lasă un răspuns

