Suspiciunea de a fi gay

eltonCand  invatam la Lyon am avut un proiect de facut la « Analiza discursului ». Eu am scotocit presa franceza si cea romaneasca de articole despre tigani si am aratat ce ne uneste. Galici sau balcanici, nu prea le avem cu neutralitatea. Cand vine vorba de un lucru care nu ne place, lasam etica in cartile de jurnalism si noi ne ocupam cu imprastiatul de cuvinte-eticheta.

Noua mea dilema este de ce acceptam sa citim fraze ca „Membrii familiei il suspecteaza pe Gigel ca ar fi gay” sau „Deputatul Eustache Balanel a fost acuzat ca e gay dupa ce s-au descoperit poze in care acesta se afla in compania unor persoane cu aceasta orientare sexuala.”

Cuvintele neutre sunt uitate daca cel care scrie are o viziune proprie. Asaca va propun un exercitiu. Sa ne imaginam impreuna inversul. Cat de stupid ar suna asta:

„Cantaretul Elton John acuzat ca este heterosexual! Artistul este suspectat ca ar fi straight dupa ce mai multe ziare de scandal au publicat fotografii cu el in ipostaze „prietenoase” alaturi de personaje mondene recunoscute ca fiind heterosexuale. Sotul sau a declarat ca inca nu se pune problema unui divort, dar aceste poze i-au zdruncinat increderea”.

Luati un ceai si ascultati o melodie relaxanta. Dar sa nu fie Mika, el e acuzat ca ar fi gay. Sa nu cumva sa se ia pe calea sunetelor!

2 comentarii to “Suspiciunea de a fi gay”

  1. Draga mea, supertare assignmentul, desi eu as face un focus group universal cu tema asta de gandire, dar e bine ca cineva s-a gandit sa faca asta si cu un grup de oameni care pot promova un altfel de viziune. As fi vrut sa vad asta la intalnirea despre libertatea de exprimare (http://tinyurl.com/nrruog), dar am vazut cu totul altceva.
    Acum, spui bine ce spui tu re: lipsa de dexteritate a latinilor cu neutralitatea, pentru ca noi avem intotdeauna sentimente puternice pentru orice, as zice chiar ca ne fierbe sangele mai des atunci cand ceva ne priveste decat atunci cand nu ne priveste, dar poate exagerez eu.
    Acum, prezumtia de ‘nu-mi faci sangele sa clocoteasca’ are si o alta coordonata, care e poate mai grava decat faptul ca nu poate fi decat dihotomica, si anume, niciodata n-o sa fim indivizi. Diagramele Venn ale apartenentei ne tin captivi pana cand o sa depasim oceanul si jetlaguiti o sa mergem si noi sa fim indivizi intr-o vacanta la reduceri la New York. Simplific, dar altfel suna si mai groaznic. Dar uneori ma satur si eu sa fiu tot ce stii tu (un tu generic) despre evrei sau gay sau barbatii cu parul rosu.

    🙂

    O.

    • Eu as vrea sa fi din ce in ce mai putin fricosi sa gandim altfel, cand e atat de comod sa preiei un cliseu. Prietenii din strainatate ma intrebau care e atitudinea barbatilor din Romania fata de femei. Le-am spus ca cei de varst mea sunt ceva mai deschisi la minte, dar cu toate astea sa nu uitam ca au primit sfaturi si educatie de la un tata sau o mama tscoliti in epoca lui „e rusine” „e pacat” „te bat de te usuc”.

Lasă un răspuns

