Ultima poezie care mi-a intarit tahicardia

Prima leapsa de pe noul meu blog vine de la unul din cei care m-a convins sa si revin la scriituri online: Adrian Ciubotaru

De obicei, mi-e frica de poezii noi. Mi-e frica de o dezamagire, ca atunci cand ai iesit dintr-o relatie cu mai multe bune decat rele, si incerci cu toate puterile sa nu il compari pe actualul cu fostul. Cu toate acestea, oamenii carora le-as duce un Paracetamol in miez de noapte stiu ce imi place. De aceea imi aduc ei poezia langa mine vazand ca eu nu ma apropii de ea.

Cadoul meu de inceput de 2009 a fost Pablo Neruda- Veinte poemas de amor y una canción desesperada. Nu stiu daca poezia cu numarul 15 mi-a ramas in minte pentru amintirile pe care mi le trezeste, pentru placerea de a o citi in limba natala a autorului, sau pentru bucuria de a descoperi un autor nou fara a fi dezamagita. Fara alte introduceri, iat-o:

Poema 15

Me gustas cuando callas porque estás como ausente,
y me oyes desde lejos, y mi voz no te toca.
Parece que los ojos se te hubieran volado
y parece que un beso te cerrara la boca.
Como todas las cosas están llenas de mi alma
emerges de las cosas, llena del alma mía.
Mariposa de sueño, te pareces a mi alma,
y te pareces a la palabra melancolía;
Me gustas cuando callas y estás como distante.
Y estás como quejándote, mariposa en arrullo.
Y me oyes desde lejos, y mi voz no te alcanza:
déjame que me calle con el silencio tuyo.
Déjame que te hable también con tu silencio
claro como una lámpara, simple como un anillo.
Eres como la noche, callada y constelada.
Tu silencio es de estrella, tan lejano y sencillo.
Me gustas cuando callas porque estás como ausente.
Distante y dolorosa como si hubieras muerto.
Una palabra entonces, una sonrisa bastan.
Y estoy alegre, alegre de que no sea cierto.

E atipic sa imi placa o astfel de poezie, prea romantica pentru felul in care concp eu viata, dar a fost prima la care m-am gandit cand am ctit leapsa de la Adrian. Mai departe o daruiesc lui Andi Bob cadou de absolvire.

5 Responses to “Ultima poezie care mi-a intarit tahicardia”

  1. Multumesc, draga mea…O preiau si ma transpun urgent in starea romantică 🙂

  2. Cred că tot din cauza lui Andi am ajuns si eu aici. Am impresia că o să mai revin.

  3. mie ar trebui sa-mi mai recomanzi cate o „pilula” din asta din cand in cand 🙂

Trackbacks

Lasă un răspuns

